Monday, August 4, 2008

Chapter One

Perut berkeroncong tapi diet ini mesti aku teruskan... Balik ni kerjakan keropok Umie lah... alas perut... Habis kuliah Network Management sebentar tadi aku terus bergegas hendak balik rumah sewa.. malas nak lepak lama-lama dekat fakulti.. sebab ramai yang lepak fakulti pun busy berdating... aku nak berdating dengan siapa... nasib badan la kan.. siapa suruh cari bf yang dah kerja.. tk merasala nikmat berdating semasa kuliah... tp ada bf bekerja best jugak.. ada lah orang jadi tukang sponsor macam-macam.. just name it and u'll get it.. hihiihi.. alamak .. apa la yang aku merapu ni.. better pergi tunggu bus or teksi.. ada juga faedahnya dari merapu tak tentu hala ni...

Sedang aku kalut2 keluar dari DK 1(dewan kuliah 1), tiba-tiba seorang mamat merempuh aku.. sakit woo... siapa plak la bedebah yang berani merempuh aku ni...

"Weh...apahal langgar-langgar orang ni..buta ker?!@! mata letak kat mana?"

"Sorry awak.. saya tak sengaja.. saya lambat masuk kuliah ni... "

"Helo.. kuliah ape nyer lagi.. Network Management dh abis setgh jam tadi.. Prof Noraini ada hal sket so dapat keluar awal... tulaa siapa suruh datang lambat lagi"

"Tadi saya ada hal penting .. terpaksa dtg lambat..Sorry awak... sakit ker awak? Kuat jugak saya langgar awk.. mana yang sakit? Nak pergi beli plaster ke.. jumpa dr ke"

"Taperla.. "

Sopan santun lak mamat ni... baik aku blah before dia nak mintak notes aku...

Tiba-tiba seperti yang aku jangka

"Errrr, sory kalau nyusahkan... boleh tak saya nak copy notes kuliah tadi.."

"Ala.. awk pergi aje dkt pc dpn dewan kuliah tu.. ada notes kuliah tadi.. macam tak biasa...."

"Yelah.. lupa.. see ya' next class ye alia.."

What the heck?? Dia tau nama aku lah, how come ??

"Errr.. oke"

Siapa ye mamat yang langgar aku tadi...Actually aku selalu nampak dia .. selalu dia dengan kwn2 dia.. kadang2 buat group discussion la.. kadang2 masa makan2 kat cafe...hari ni dia sorg2 la plak... simple dan ordinary saja dia tu...setia dgn cap dia... kadang2 aku suka tgk gak..cute gak... enough miss alia.. jgn start fikir pasal lelaki lain.. ko dah ada amer, yours truly.. ok ok fine... langkah kaki aku teruskan sehingga depan library UM...

Tiba-tiba

Tutt... tutt..

"Hello.."

"Hai sayang.. dekat mana tu? I otw nak pergi jumpa client dekat Sri Hartamas.. ingat nak singgah lunch ngn u sekejap, ok tk bebeh?"

"Yeay... i baru nak amek cab balik rumah.. boleh la ayang.. i tunggu u then kita lunch dkt baktisiswa aje la ye.. dekat sikit" Rosak diet gue pui.. pui...

"Ok then.. tunggu lagi 5 minit i sampai.. dah dekat ni"

"Ok dear"

Yeay amer nak jemput ... tkyah susah2 tunggu cab.. Mahu tak bangga weh.. student macam aku dapat bf bussinesman macam amer.. muda-muda lagi dah pakai honda civic latest edition.. kalau dia ambil depan bus stand dkt library tu sure org jeling menjeles punya lah especially aweks... hihihi kembang kempis hidung aku sambil naik kereta ...

Tutt..tutt...

" Bebeh.. where are you? dah setengah jam I tunggu ni?? "

" Sorry bebeh... my client want to see me urgently... I have to cancel lunch date kita... I'll fetch u right after that ok? We do shopping some more.. sory dear I love you"

" Next time please dont do promises that u cant keep.. always like this.. sakit hati I.. fyi, I bz malam ni.. ada assignment kena submit esok... tak boleh keluar dengan u...bye!" *Dari aku kasi muka kat ko... baik aku ikut Jehan pergi Seksyen 14 beli grocerries and then lepak kat McD...dah sah2 janji ditepati...

Buduh punya bf... tau tadi dah lama aku balik tido.. ni duk la terpacak mcm tiang kat depan bus stand ni....ni semua riak punya pasal la tadi... Astagfirullah... janganla aku riak lagi... positive thinking alia... now your diet still on, okla tuh.. dan dalam kepala terus terbayang keropok Umie yang ada dalam peti ais...

*************************************************************

8.00 malam
Jaya Supermarket, Sekyen 14, PJ



"Weh jehan.. kita nak beli beras berapa kilo ni.. ko jgn beli byk sangat tau.. aku diet ni.. rugi duik aku aje tp aku tk makan pun.. lariksss"

"Alia.. beras kita beli kat kedai runcit mamak dpn tu jela.. menggigil aku nk bwk naik motor ni karang, berat woo.. aku nak beli deodarant ngn pad je kat Watson.."

"Ceh.. benda-benda tu pun ada dkt kedai mamak tu gak.. menggatai je nak beli jauh2 la ko ni"

"Alaa.. kau pun menggatai nak ikut aku kan...nak cuci mata la...nak ambil angin malam la.. mcm aku tak tau ko tengah angin dgn amer... hihihi"

"Hihihi.. yela jum p watson cepat.. satgi amer nak call aku.. karang kantoi lak aku kuar.. tadi gtau dia aku stay kat rumah siapkan assignment...malas nak panjangkan gaduh lagi"

"okla jum..."

"Eh.. jap jehan.. aku kenal laa mamat dkt starbuck tu..."

"Sape pulak ni alia.. sedara kau ke?"

"Dia langgar aku pagi tadi... sakit sampai skrg bahu aku.. dia buat kerja part time la dkt sini.. padanla lmbt masuk kelas..tapi sebelum ni dia tk pernah lewat pulak.. baru masuk kerja kot"

"Rajin la mamat tu.. kerja sambil study.. tak menyusahkan mak bapak ataupun kena cari sponsor nak belikan itu ini"

"Aiks..hang perli ka?"

"Aiks..hang terasa ka?"

Then kami tergelak-gelak sambil menuju ke Watson...

To be continue...

No comments: